Primii ani

Semne de avertizare privind întârzierea limbajului unui copil

Postat la 15.04.2020

Copiii învață limba la diferite ritmuri, dar majoritatea respectă o cronologie generală. Dacă copilul dvs. nu pare să îndeplinească reperele comunicării în câteva săptămâni de la medie, consultați medicul.

Poate că nu este nimic, dar dacă copilul tău întârzie într-un fel, recunoașterea și tratarea timpurie a problemei este crucială pentru dezvoltarea limbajului și a altor abilități cognitive pe termen lung.



Rețineți că orarul de dezvoltare a limbajului este larg, iar copilul dvs. se poate confrunta cu mici blocaje pe parcurs. De exemplu, copilul tău ar putea repeta un cuvânt de mai multe ori în mijlocul unei propoziții, ca o modalitate de a-ți atrage atenția în timp ce formulează restul gândului. (Nu este același lucru cu bâlbâiala.)

De asemenea, amintiți-vă că, dacă copilul dvs. s-a născut prematur, poate fi în afara programului cu câteva săptămâni sau luni.

Când să obțineți ajutor

Ca regulă generală, ai încredere în instinctele tale. Dacă ceva ți se pare rău, întreabă-l. Până la urmă, îți cunoști cel mai bine copilul. Discutați cu medicul copilului dvs. dacă copilul dumneavoastră prezintă oricare dintre aceste semne:

Până la 12 luni:

Nu spune „mama” sau „dada”

Nu folosește gesturi precum fluturarea, clătinarea capului sau arătatul cu mâna

Nu practicați utilizarea a cel puțin câteva consoane (de exemplu, p sau b, de exemplu)

Nu înțelege și nu răspunde la cuvinte precum „nu” și „pa-pa”

Nu subliniază lucruri de interes, cum ar fi o pasăre sau un avion deasupra capului

Nu spune cuvinte până la 15 luni

Nu bâlbâie de parcă ar vorbi

Până la 18 luni:

Nu indică cel puțin o parte a corpului atunci când se cere

Nu îți comunică când are nevoie de ajutor cu ceva sau indică ceea ce își dorește

Nu spune cel puțin 6 cuvinte

Între 19 și 24 de luni:

Nu are un vocabular în creștere rapidă (aproximativ un cuvânt nou pe săptămână)

Până la 24 de luni:

Nu răspunde la indicații simple

Nu se joacă cu păpușile sau cu ea însăși (precum perierea părului sau hrănirea păpușii)

Nu imită acțiunile sau cuvintele altora

Nu pot uni două cuvinte împreună

Nu cunoaște funcția obiectelor obișnuite de uz casnic (cum ar fi o periuță de dinți sau o furculiță)

Până la 25 de luni:

Nu folosește propoziții simple de două-patru cuvinte

Nu poate numi câteva părți ale corpului

Are dificultăți în a completa rime de creșă familiare

Nu pune întrebări simple

Până la 30 de luni:

Nu poate fi înțeles de nimeni din familia ei

Pe la 3 ani:

Nu folosește pronume (eu, tu, eu)

Nu pot fi înțeleși de străini de cele mai multe ori

Nu pot vorbi în fraze scurte

Nu pot înțelege instrucțiuni scurte

Nu are niciun interes să interacționeze cu alți copii

Are dificultăți extreme în a se separa de un părinte

Are un discurs foarte neclar

Încă bâlbâie frecvent (are adevărate dificultăți în a produce un sunet sau un cuvânt) și are grimac facial



Pe la vârsta de 4 ani:

Nu a stăpânit cele mai multe consoane

Nu înțelege conceptul de „același” și „diferit”

Nu folosește în mod corespunzător pronumele „eu” și „tu”