Primii ani Nou Născut

Semne de avertizare ale unei probleme auditive la copiii cu vârsta cuprinsă între 12 și 36 de luni

Postat la 15.04.2020

Pierderea auzului poate avea loc în orice moment și poate duce la întârzieri în capacitatea de dezvoltare a copilului.

Medicul copilului dvs. ar trebui să întrebe întrebări de rutină despre vorbire, limbaj și semne de dezvoltare auditivă, precum cele de mai jos, dar este o idee bună pentru părinți și alți îngrijitori să fie atenți. Contactați medicul dacă observați vreunul din aceste steaguri roșii:



Semne de avertizare: 12-18 luni

- Nu-i plac jocurile

- Nu recunoaște numele persoanelor cunoscute, animalelor de companie și obiectelor

- Nu pot urma comenzi simple, cum ar fi „vino aici!”

- Nu întoarce capul ca răspuns la sunetele care vin din altă cameră

- Nu intenționează să exprime o dorință

- Nu imită cuvinte simple

- Nu folosește cel puțin două cuvinte

- Nu răspunde la muzică

- Nu bolborsește cuvinte

- Nu indică părți simple ale corpului și nu privește obiecte familiare atunci când li se cere

Semne de avertizare: 19 până la 24 de luni

- Nu spune mai mult de cinci cuvinte

- Nu pot indica cel puțin două părți ale corpului atunci când li se cere

- Nu răspunde cu „da” sau „nu” la o întrebare sau comandă

- Nu pot identifica obiecte comune, cum ar fi „minge” sau „pisică”

- Nu-i place să i se citească

- Nu înțelege întrebările „da” și „nu” („Ești gata?”)

- Nu înțelege expresii simple („sub tabel”, „în casetă”)

Semne de avertizare: 25 până la 29 de luni

- Nu răspunde la comenzile din din două cuvinte, cum ar fi „stai jos / bea-ți laptele”

- Nu pot răspunde la „ce” și „cine”

- Nu pot forma propoziții simple cu două cuvinte, cum ar fi „mă duc”

- Nu este interesat de povești simple

- Nu înțelege multe cuvinte de acțiune („alerga”, „mers”)

Semne de avertizare: 30 până la 36 de luni

- Nu înțelege termeni posesivi, precum „al meu” și „al tău”

- Nu pot selecta lucrurile după dimensiuni (cum ar fi „mare” și „puțin”)

- Nu folosește plural sau verbe

- Nu pune întrebări „ce” și „de ce”

- Nu înțelege „nu acum” sau „nu mai mult”