Nou Născut Primii ani

Semne de avertizare ale unei întârzieri sociale / cognitive

Postat la 15.04.2020

Modul în care un copil folosește limbajul și mișcarea fizică pentru a comunica verbal și non-verbal oferă una dintre cele mai bune alerte timpurii asupra tulburărilor de dezvoltare, cum ar fi autismul, care poate împiedica dezvoltarea socială și cognitivă a copilului. Tulburări precum autismul (care se numesc tulburări de dezvoltare omniprezente) sunt rezultatul unor probleme neurologice care afectează anumite zone ale creierului. Autismul este un handicap de dezvoltare complex care face dificil pentru cei care îl au să comunice cu ceilalți și să se raporteze la lumea exterioară. Boala apare de obicei în primii trei ani și, din motive pe care încă nu le înțelegem, este de patru ori mai frecventă la băieți decât la fete. Peste o jumătate de milion de oameni din Statele Unite au astăzi autism sau o anumită formă de tulburare pervasivă de dezvoltare.

Progresele recente în cercetarea creierului ne-au arătat cum mediul sculptează creierul unui copil mic. Aceste progrese au arătat, de asemenea, importanța intervenției timpurii: Deoarece creierul operează pe ceea ce experții numesc o bază „folosiți-o sau pierdeți-o”, experiențele timpurii pot „forma” structura creierului - de aceea este important să obțineți ajutor imediat ce realizați că copilul ar putea avea nevoie. Aveți încredere în instinctele voastre și, dacă vi se pare ceva necorespunzător, întrebați medicul pediatru despre pentru o evaluare. Următoarele sunt semne de avertizare posibile ale unei întârzieri sociale sau cognitive.



Vârsta: 13-18 luni

- Nu zâmbește și nu râde când te privește

- Nu vocalizează frecvent

- Nu îți indică sau nu îți arată lucruri care îl interesează

- Nu răspunde la numele său

- Nu răspunde la sunete familiare (sunetul telefonului, vocea tatălui etc.) cu recunoaștere

- Nu gesticulează să comunice (de exemplu, a face pa-pa)

- Nu te lasă să știi ce vrea sau ce nu vrea

- Nu se angajează în jocuri sociale

- Nu imită acțiuni sau încearcă să imite vorbirea sau cântecele

- Nu se joacă cu o varietate de jucării precum blocuri, cărți, păpuși, mașini etc.

Vârsta: 19 - 24 luni

- Nu interacționează cu ceilalți în timpul jocului

- Nu recunoaște imagini cu obiecte sau persoane familiare prin indicarea sau etichetarea verbală

- Nu se angajează să se prefacă în timp ce se joacă

Vârsta: 25-30 de luni

- Nu ascultă povești

- Nu numește imagini

- Nu respectă directive simple

Vârsta: 30 până la 36 de luni

- Nu răspunde la întrebări despre experiențele recente

- Nu exprimă stări fizice (de exemplu, rănit, flămând)

- Nu respectă directive din două sau trei cuvinte legate

- Nu se implică în joc simbolic (de exemplu, folosirea unei banane pentru un telefon sau un bloc pentru o mașină)

- Nu se angajează în scurte schimburi de conversație, ci folosește mai degrabă limbajul pentru a răspunde nevoilor

- Nu menține atenția asupra unei activități specifice timp de cel puțin 10 minute