Preșcolari

Cum știți dacă învățătorul copilului face o treabă bună și îl învață să citească

Postat la 22.04.2020

Învățarea copilului tău să citească este un efort comun. Chiar dacă faceți toate lucrurile potrivite - citind copilului dvs. în mod regulat și păstrați grămadă de cărți în jurul casei - ar trebui să vă asigurați că profesorii își fac treaba. Cereți o copie a curriculumului de lectură (puteți alege unul la biroul școlii) și acordați atenție cât de mult învață copilul dvs. la clasă. Iată șase întrebări care trebuie luate în considerare atunci când evaluați programul de citire al copilului dvs. (dacă credeți că programa de lectură în sala de clasă a copilului dvs. nu este la egalitate, programați o conferință cu profesorul pentru a vorbi despre preocupările dvs.):



Profesorul citeste frecvent cu voce tare?

Citirea cu voce tare îi ajută pe copii să dezvolte imagini mentale ale cuvintelor tipărite și insufle abilități bune de ascultare. Profesorul copilului tău ar trebui să citească cu voce tare și cu expresie, accentuând fluxul propozițiilor și punctuația în timp ce merge.

Poveștile preferate sunt citite din nou și din nou și se pretează citirea încurajată?

Memorarea cărților și pretinderea lecturii fac parte din citire. Profesorul ar trebui să-și expună cititorul de început la cărțile cu limbaj repetitiv și cu modele de cuvinte, așa cum se găsește în cărțile doctorului Seuss, de exemplu, și ar trebui să încurajeze copilul tău să „citească” cărțile pe care le-a auzit de multe ori. Copiii adoră sentimentul puterii care vine din faptul că știu ce este pe pagină și, pentru că nu pot întotdeauna să le citească singuri, următorul lucru este să memoreze cartea.

Profesorul ține discuții de poveste și lasă copiii să participe?

Pe lângă învățarea abilităților de lectură de bază, cum ar fi fonica, sau cum sună cuvintele și sintaxa (punctuație, structura propoziției) în clasă, profesorii ar trebui să lucreze la înțelegerea lecturii discutând despre cărți în clasă. Indiferent dacă cărțile sunt citite cu voce tare sau independent, profesorul ar trebui să angajeze clasa într-o discuție despre material. Înainte de a citi povestea, ea se poate întreba: „Privind coperta, despre ce crezi că este povestea?” În timpul poveștii, ea poate întreba: „Ce crezi că se va întâmpla în continuare?” Iar după poveste, ea se poate întreba: „Cum crezi că ar fi trebuit să se termine povestea?” O profesoară bună le va cere elevilor să împărtășească sentimentele lor despre carte cu clasa.

Există o varietate de cărți disponibile în clasă?

Cărțile care subliniază tiparele și rimele (pentru memorare) și care includ ilustrații minunate sunt o necesitate în acest stadiu, dar sala de clasă a copilului dvs. ar trebui să fie dotată cu o serie de cărți pentru diferite abilități și interese. Cititorii timpurii ar trebui să aibă câteva cărți pe care să le poată citi singure și altele pe care să le poată citi împreună cu profesorul sau asistentul. Căutați cărți care satisfac o grădiniță tipică sau un apetit de primă clasă: dinozauri, camioane, basme ș.a. Dacă aveți o carte preferată pe care doriți să o vedeți în clasă, întrebați-o pe profesor dacă o puteți dona în colecție.

Copiii practică scrisul? Scriu mesaje sau scrisori către alții?

Cititul și scrisul merg mână în mână. Pe măsură ce copiii învață să citească, ei încep să înțeleagă relația dintre limba scrisă și cea vorbită. Profesorul copilului dvs. ar trebui să acopere abilități de scriere de bază, cum ar fi scrierea numelor pe sarcini, scrierea literelor alfabetului și completarea sarcinilor scrise de bază pentru clasă și teme

Profesorul predă fonică sau relația dintre litere și sunete?

Nu trebuie să stresați mecanica cititului acasă, dar copilul dvs. ar trebui să fie expus la lecții de fonică la școală. Asigurați-vă că profesorul acoperă litere și sunete și învățați-i copiilor cum să decodeze cuvintele.