Preșcolari

Cititul zilnic le oferă copiilor un impuls de un milion de cuvinte

Postat la 22.04.2020

Citind zilnic copilului tău de la naștere până la vârsta de 5 ani i-ar putea spori vocabularul cu mai mult de un milion de cuvinte, ajutându-l să învețe să citească mai repede odată ce începe școala, sugerează un nou studiu. Citind doar de trei ori pe săptămână poate face și o diferență uriașă.



Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Ohio au selectat la întâmplare 30 dintre cele mai frecvent verificate cărți pentru copii din Columbus Metropolitan Library. Apoi au numărat numărul de cuvinte din fiecare carte.

În medie, cărțile de bord conțineau 140 de cuvinte și cărțile cu imagini 228 de cuvinte. Dacă ai citi cinci cărți de bord pe zi copilului tău de la naștere până la a treia zi de naștere și apoi cinci cărți de fotografii pe zi pentru următorii doi ani, el ar auzi cu 1,4 milioane de cuvinte mai mult decât un copil c[ruia nu i s-a citit niciodată, cercetătorii au calculat.

Acest studiu a fost motivat de un studiu anterior, al aceluiași autor, în care jumătate dintre copiii dintr-un eșantion național au raportat că nu le-au citit niciodată sau rareori o carte.

Cinci cărți pe zi sună prea mult? Nu-ți face griji. Chiar și citirea unei singure cărți pe zi ar face ca copilul tău să audă cu aproape 300.000 de cuvinte mai mult decât copiii cărora se citește mai rar. Și citirea unei cărți de trei până la cinci ori pe săptămână ar rezulta în continuare în expunerea la peste 169.000 de cuvinte unice, potrivit studiului publicat în Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics.

Această estimare este probabil conservatoare, au remarcat autorii. Părinții adaugă adesea comentarii la povești în timp ce le citesc, ceea ce duce la expunerea copiilor la și mai mult vocabular.

Cuvintele dintr-o carte tind să fie mai variate decât cele din conversația de zi cu zi, a spus autorul principal Jessica Logan. Dacă citiți o carte despre pinguini în Antarctica, de exemplu, îi veți prezenta copilului dvs. cuvinte care nu apar în mod obișnuit în conversațiile de zi cu zi (decât dacă, poate, locuiți în Antarctica).

Audierea cuvintelor la începutul vieții îmbunătățește vocabularul copiilor și îi pregătește mai bine pentru a învăța să citească acele cuvinte când ajung la școală, a spus Logan. În consecință, ei ar putea învăța să citească mai repede decât copiii care nu au un vocabular atât de larg, a explicat ea.